Přijali jsme velký závazek dosáhnout do roku 2050 nulové spotřeby a následujících deset let bude klíčových. Zde je důvod, proč a jak této mety dosáhneme.
Závod začíná - zavazujeme se k nulové spotřebě. S hrdostí jsme oznámili, že se společnost Rituals stala certifikovanou společností BTM, a když jsme říkali, že to je jen začátek naší cesty k udržitelnému blahobytu, nežertovali jsme. Na této cestě se snažíme vše urychlit, protože náš závazek je časově omezen. Zavazujeme se, že do roku 2030 snížíme emise skleníkových plynů na výrobek o 50 % oproti roku 2021 a do roku 2050 chceme dosáhnout nulových emisí. Zde je vysvětleno, proč je to pro nás tak důležité a jak toho hodláme dosáhnout.
Co je čistá nula?
Možná jste už slyšeli termín Net-Zero, ale co to vlastně znamená? Je to složitý pojem, ale zjednodušeně řečeno, Net-Zero znamená snížení emisí skleníkových plynů na úroveň co nejbližší nule. Představte si velmi plnou vanu. Abyste se ujistili, že nepřetéká, musíte jak zavřít kohoutek (snížit emise), tak vytáhnout zátku a nechat ji odtéct (odstranit emise z atmosféry). V současné době se do atmosféry vypouští 51 miliard tun skleníkových plynů ročně a do roku 2050 musí být tato hodnota nulová. Již nyní je svět o 1,1 °C teplejší než na konci 19. století a jak uvádí Pařížská dohoda, nesmí se oteplit o více než 1,5 °C nebo ... o tom ani nemluvě. Závod tedy začíná.
Závod k nule
V našem závazku k nulové spotřebě se připojujeme k 5 232 podnikům, 1 049 městům, 67 regionům, 441 největším investorům a 1 039 vysokoškolským institucím v dosud největší alianci, která se zavázala k nulové spotřebě do roku 2050. Každý člen této koalice má vědecky podložené cíle pro dosažení svého cíle. Společně tito členové nyní pokrývají 25 % celosvětových emisí CO2 a společně máme jeden cíl: zachránit planetu. Jedná se tedy o cíl pro rok 2050, ale klimatičtí aktivisté jako Greta Thunbergová prosazují názor, že příštích deset let bude pro nás nejzásadnějším obdobím, kdy budeme jednat. To uznává i iniciativa Science-Based Targets a kampaň The Race to Zero, jejíž všichni členové se zavázali k dosažení střednědobého cíle. Společnost Rituals se zavázala, že do roku 2030 sníží emise na jeden výrobek o 50 %, a takto toho hodláme dosáhnout.
Složení
- Do konce letošního roku budou všechny naše přípravky pro osobní hygienu z 90 % tvořeny složkami přírodního původu. (Podrobnější informace o tom, které výrobky to zahrnují, najdete v naší zprávě o udržitelnosti.)
- Ve spolupráci s našimi parfuméry pracujeme na vytváření parfémových vod, které mají menší dopad na životní prostředí.
- Snažíme se používat pouze sledovatelné nebo ekologicky šetrné suroviny (např. kokosový olej).
- Zkoumáme použití pevných látek a koncentrovaných přípravků (např. mýdlových kostek).
Balení
- Budeme neustále doplňovat naši nabídku náplní, abychom snížili množství obalového odpadu.
- Zajišťujeme, aby všechny naše obalové materiály byly recyklovatelné nebo vyrobené z recyklovaných materiálů.
- S našimi dodavateli budeme pracovat na vytvoření obalů z recyklovaného hliníku pro náš ikonický pěnivý sprchový gel (náš nejprodávanější výrobek), které budou mít nižší uhlíkovou stopu.
Provoz
- U nových návrhů obchodů zvyšujeme množství recyklovaných a odpovědných materiálů.
- Všechny naše prodejny dostávají zásoby prostřednictvím kamionových dodávek a naším cílem je snížit počet těchto dodávek týdně tím, že je zefektivníme.
- Spolupracujeme s našimi logistickými dodavateli, abychom zajistili přepravu s nízkým dopadem na životní prostředí.
Kompenzace klimatických změn
- Pokud jde o emise uhlíku související s provozem našich prodejen, budeme je kompenzovat podporou certifikovaných uhlíkových projektů.
- Vypracujeme a zavedeme plán odstraňování uhlíku, abychom dále pohlcovali emise z atmosféry.
Vedle toho jsme zahájili kampaň "Buď změna". Zavázali jsme se, že za každou zakoupenou náplň vysadíme, ochráníme nebo obnovíme strom a podpoříme projekty, které pomáhají obnovit některé z biologicky nejrozmanitějších oblastí na světě. Více informací o našich projektech výsadby stromů najdete zde.
Víme, že náš závod za čistou nulou nebude snadný, ale rozhodně je důležitý, a doufáme, že se k nám na této cestě připojíte.